Oops!

Tänkte att det va dags att berätta om en grej som hände när jag proade på en liten djuraffär en gång. Det hade blivit något fel så det var en annan tjej som också skulle proa där, men det tyckte jag (DÅ) bara skulle bli kul. Sen ändrade jag mig...

Ett uppdrag vi fick var att byta vatten i akvarierna. Man fick en slang som om man riktade spaken åt enahållet sög den ut vatten och fyllde på med vatten åt andra hållet. Det här skulle väl inte vara så svårt- eller? Självklart råkar vi suga upp en del stenar oops men aja det spelar kanske ingen roll? Efter ett tag bestämde vi oss för att gå på lunch och fortsätta sen. Hon andra som praoa skulle bara gå in på toaletten först. Snabbt kommer hon ut med ett chockat ansiktsuttryck! "Kolla i toaletten"  Gissa vad som finns där- jo toaletten är full med smååsten!! VAD F`N GÖR VI NU??? aldrig att man vill stoppa ner händerna där NEJ. Hehe vi går...

När vi sen fortsatte hände det värsta som skulle kunna hända. Åt vilket håll man skulle stänga av eller få mer sprut på vattnet riktades liksom åt fel håll en man normalt skulle kunna tro. Så det hände ibland att när man akut var tvungen att stänga av, drog man snabbt åt de håll som gjorde att det sprutade runt i rummet. Men tillslut började man komma in i det.

Men sen en gång ser jag att "praokompisen" bara lämnat sin slang på påfyllning så att det precis börjat svälla över. Jag skriker till och hon springer dit och i panik drar hon spaken åt fel håll med en sån kraft att det blir som man bara tror händer på tv. Slangen flyger ur händerna på henne och det prutar vatten i hela rummet!! Jag springer dit och tillslut lyckas vi få stopp på vattnet. Pjhuu vad skönt. Hon ber mig att hålla i slangen medan hon hämtar en mopp. Någon är tvungen att hålla i slangen medans den andra moppar, så eftersom att det var hennes fel tyckte hon att hon skulle sköta moppandet.

Det är inte ofta man tänkter på hur mycket eluttag som måste finnas i ett rum fullt med akvarium. Det gör det kan jag säga! Ljus, pumpar osv. Efter ett tag var det ju inte bara översvämning i hela rummet med stor risk för fuktskador, nej vattnet hade runnit ner i eluttagen så efter ett tag hör vi världens smäll och det blir totalt kolsvart i hela affären. OOops!!

Som körsbäret på toppen, gräddet på moset kommer chefen in och ser då MIG stå där hållandes i slangen och vilken blick jag får!! Kul att hon tror att det är JAG som har gjort allt och att det är mig som hon skyller på, medan hon praoaren inte säger ett knysst och bara spelar med! Tack


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0