Vardagar

Största delen av livet består av vardagar så varför tycker man det låter tråkigt? Som den där reklamen om pensioner som gick på tv för ett tag sen: "Vardagarna är en transportsträcka till helgen" eller vad de nu sa... Men det finns några saker som jag älskar med vardagarna - jo alla små kontiga saker man upptäcker då. Som till exempel när jag morgontrött stod i regnet en morgon och väntade på bussen till skolan. Sen ser jag att det är något i träden några meter bort så jag får den här känslan att jag bara MÅSTE ta reda på vad det är... - En cykel!! Någon stackar har fått sin cykel uppkastad i ett träd! EN sån här chockande syn på morgonen gjorde verkligen min dag!

Jag bara älskar sånna där konstiga saker som bara får en att le, sånt som bara helt och hållet står ut från det normala på ett underligt sätt. Folk som vänder cyklarna upp och ner så att de bara balanserar på sadeln där de står parkerade längs husväggen. Eller när jag va hemma hos min kompis och var uttråkad så jag bestämde mig för att rota i lite lådor;) gissa vad jag hitta i hennes byrålåda bredvid sängen? Ett glas med vatten! Jaha här hade man tänk hitta någon gammal dagbok, lite smink eller vad som helst, men nej ett glas med vatten att bara ha för att. Har det hänt något liknande för dig?

Det var synd att jag inte tog ett foto för det såg verkligen jätteroligt ut men jag försökte rita av den i paint istället, a ni ser själva;)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0